Paco Candel. Catalunya, un sol poble

» Història
» Conferenciants
» Materials

Història i evolució del programa "Paco Candel. Catalunya, un sol poble".

Descarrega't el fulletó del programa

Període 2008-2013. Paco Candel a l'aula.

El programa neix per a contribuir a la reflexió, a la comprensió i a la sensibilització sobre el fet migratori. Sensibilitzar l’alumnat, a través de la figura d’en Paco Candel, de la importància dels fluxos migratoris del segle XX i de la seva incidència en el nostre passat recent, des d’una perspectiva demogràfica, social, urbana i literària. I complementar la visió d’en Paco Candel amb els testimonis de persones establertes a Catalunya més recentment.

S’adreça a l’alumnat de cicle mitjà i superior de primària; secundària; batxillerat; mòduls professionals i aules de formació de persones adultes.

Material: díptic del programa, digitalització de l’exposició “Candel, la llibertat d’expressió”, elaboració de propostes didàctiques vinculades a l’exposició o conferències.

Compta amb la implicació institucional del Departament d’Acció Social i Ciutadania: Secretaria per a la Immigració; el Departament d’Educació: Direcció General d’Innovació i la Fundació Paco Candel.

Evolució del programa Paco Candel, 2014.

S’amplien els objectius per sensibilitzar la societat civil, a través de la figura de Paco Candel, de la importància dels fluxos migratoris dels segles XX i XXI. Fer arribar a la nova immigració l’exemple de Paco Candel, com a model d’integració lingüística i cultural a Catalunya. I posar èmfasi en l’aprenentatge i ús de la llengua catalana com a element fonamental de cohesió social.

S’adreça a la societat civil en general a través de les aules, dels clubs de lectura, de les biblioteques i dels espais culturals del país.

El programa ofereix diferents recursos per difondre, reflexionar i treballar el fet migratori: l'exposició digitalitzada "Candel, la llibertat d'expressió"; guies i materials didàctics; vídeos dels conferenciants (Patrícia Gabancho, Genís Sinca, Matthew Tree, Miquel Reniu, Rafael Hinojosa, Esther Pardo o Ferran Soriano, entre d'altres); o conferències.

Compta amb la implicació institucional del Departament de Benestar Social i Família: Direcció General per a la Immigració; el Departament d’Ensenyament: Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa i Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme; el Departament de Cultura: Direcció General de Política Lingüística i Consorci per a la Normalització Lingüística; i la Fundació Paco Candel.