Francisco Candel

» S'ha escrit d'ell...

Distincions

Medalla d'Or de la Generalitat 2003

Paco Candel amb Jordi Pujol Paco Candel ha rebut aquesta distinció en un acte celebrat al saló Sant Jordi del Palau el 4 de setembre de 2003. Després de la glossa que l'escriptor Pere Baltà ha fet de la seva obra, clau per interpretar el món de la immigració a Catalunya, el president Jordi Pujol li ha imposat la Medalla d'Or de la Generalitat, la distinció més important del govern català, que fins ara n'ha lliurat divuit.

La medalla vol reconèixer l'obra literària del narrador i la seva defensa de la cohesió de la societat catalana com un sol poble. Candel "és un dels pioners en la defensa dels ciutadans que viuen i treballen a Catalunya, amb independència del seu origen". La seva obra literària, "amb un clar esperit de denúncia, ha permès conèixer de prop la realitat social" en totes les seves obres.

Paco Candel rep la felicitació de Joan Clos Medalla d'Honor de Barcelona 2004

L'Ajuntament de Barcelona, en un acte celebrat al saló del Consell de Cent, a atorgat a Paco Candel la Medalla d'Honor de Barcelona "per la seva trajectòria de ciutadà compromès, cívic, solidari, valent davant del poder i a favor dels marginats". Li ha imposat la Medalla d'Honor de Barcelona l'alcalde de la ciutat, el Sr. Joan Clos.

Premis Ciutat de L'Hospitalet 2000

A la sisena edició dels Premis Ciutat de L'Hospitalet, amb motiu de celebració del 75 aniversari del Títol de Ciutat concedit el 1925 per Alfons XIII, el Premi d'Honor Ciutat de L'Hospitalet va ser atorgat a Francesc Candel. Regidor al primer Ajuntament de L'Hospitalet (79-83). Escriptor i periodista que ha denunciat la dura realitat dels anys 50 i 60. Va néixer l'any 1925, quan L'Hospitalet va rebre el títol de ciutat.