• La Fundació Paco Candel neix l’any 2005 a partir del pensament de l’escriptor i periodista Paco Candel, immigrant de València a Barcelona durant el començament del s. XX. La seva idea d’igualtat entre persones independentment del seu origen, i la seva visió innovadora sobre la integració cultural, lingüística i social continuen reflectides en el treball diari de la Fundació. L’enfocament temàtic de la Fundació és el fenomen migratori dins d’Espanya al llarg de tot el s. XX, el barraquisme a la ciutat de Barcelona i el procés d’integració entre els nouvinguts i els catalans; amb una visió d’igualtat per raó d’origen, cultura i religió.

La Fundació treballa a partir dels següents principis sobre igualtat d’origen, cultura i religió:

• Fomentar el coneixement i difusió de l’obra i la figura d’en Paco Candel.

• Preservar en condicions adients l’obra, treballs inèdits, records i documents personals d’en Paco Candel que obrin en poder de la Fundació.

• Promocionar, desenvolupar i protegir estudis, investigacions, publicacions i altre tipus d’iniciatives sobre Francesc Candel i la seva època, des d’una perspectiva interdisciplinar.

• Localitzar -per a la seva donació, cessió o adquisició- primeres obres, records i manuscrits relacionats amb Francesc Candel.

• Promoure les actituds i els valors que representa Paco Candel.

• Qualsevol altre fi relacionat o dirigit a millorar el coneixement i difusió de l’obra, la personalitat i l’època de Francesc Candel.

La Fundació Paco Candel treballa per assolir tots aquests objectius des de la posició que suposa el fet de ser:

• Una entitat sense ànim de lucre i independent.

• Un projecte d’interès social i públic de caràcter cultural

• Un espai d’interacció entre investigació, acció i participació.

I amb la voluntat:

• D’esdevenir una eina per cercar, des de la cultura i les vivències, models de convivència social més justos i humans.

• Recuperar una realitat històrica de Catalunya com a terra d’acollida i en contínua construcció, per posar-la al servei de la comprensió i la integració de les migracions actuals.