• El passat dijous dia 1 de febrer del 2024 es va realitzar, juntament amb Òmnium Baix Llobregat Est, una xerrada sobre el fenomen i l’estat migratori en la localitat de Cornellà en l’actualitat. La xerrada es va realitzar a la sala d’actes de la Biblioteca Marta Mata de Cornellà.

La Fundació es va encarregar de presentar un curt i concís estat de la qüestió a través d’un recull de dades que expressen quina és la realitat del col·lectiu immigrant que actualment viu a la ciutat, alhora que es va fer una comparació entre les migracions del s.XX i les del s.XXI. Es va posar sobre la taula l’aplicació de la visió candeliana en l’actualitat, les seves fortaleses, i també les seves limitacions. Finalment, es va fer un recull de propostes per la societat catalana, en quant a millorar la rebuda i la cohesió social entre la població nouvinguda i la població assentada ja en el territori.

Per acabar, l’activista Safiya Kerchaoui va presentar el seu testimoni personal com a jove immigrant del Marroc, il·lustrant aquells reptes de la vida quotidiana als quals s’enfronten les persones migrades, els quals sovint es queden en la intimitat i la vivència personal.

La Fundació està oberta a la futura realització d’anàlisis, seminaris, i xerrades sobre el fenomen migratori, tant en l’actualitat com al llarg del segle passat. Si esteu interessats/ades en la participació o col·laboració de la Fundació en algun projecte, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres a través del nostre correu electrònic.