Paco Candel. Catalunya, un sol poble

» Conferenciants
» Materials

Pere Baltà

Pere Baltà Successor de Paco Candel en la presidència de la Fundació Paco Candel. Periodista i escriptor. Denúncia el barraquisme dels anys 50 i 60, que és quan va fer amistat amb Candel. Dirigí el departament social de la Cooperativa Obrera de Viviendas del Prat. Diputat al Congrés en tres legislatures. Director general de l’àrea d’habitatge social (1985-87). Cap del Servei de Promoció Cultural en recobrar la Generalitat (1980-85). Abans, els anys 60, fou sotmès a la justícia militar per la denúncia de la brutalitat policial. Ha publicat novel·les (Les urnes, L’endemà de la llarga nit), poesia, assaig i, des del teatre, analitzà les colònies industrials (Els senyors de la Casa Gran), i el mon dels ateneus a Cafè Nacional. El darrer llibre, L’altra resistència, explica el paper de les associacions en defensa de les llibertats. Autor del llibre Exc. Sr. Paco Candel, que recull el seu discurs en l’acte d’atorgament de la Medalla d’Or de la Generalitat al 2006. Al 2010 és l’encarregat confeccionar i editar el llibre La Roda, 30 anys!.

Enviar a Delicious Enviar a Digg Enviar a La Tafanera Enviar a Menéame Enviar a Facebook Enviar a Twitter