Paco Candel. Catalunya, un sol poble

» Conferenciants
» Materials

Pius Alibek

Pius Alibek Nascut a Ankawa, Iraq. Establert a Barcelona des de 1981, Pius Alibek és filòleg i restaurador, i és una de les veus més mediàtiques a Catalunya sobre temes iraquians. Es va donar a conèixer sobretot per les seves opinions dissidents en relació a la guerra d’Iraq. Actualment participa en diferents mitjans de comunicació com Catalunya Ràdio i Ràdio 4. L’any 2004 va rebre la Medalla d’Honor de la Ciutat de Barcelona per la seva trajectòria personal en favor de la pau, dels drets humans i en contra de les injustícies comeses a l’Iraq. Actualment és membre executiu de l’Institut de Cultura de Barcelona. Ha traduït varies novel·les i obres de poesia de l’àrab al català (del poeta iraquià Saadi Yosuf i d’Alaa Aswani) i també ha estat traductor de Mercè Rodoreda. Ha participat en el llibre L'enriquiment de la pèrdua. Aportacions i riqueses de les persones refugiades a Catalunya, editat per la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat amb el suport de la Secretaria per a la Immigració de la Generalitat de Catalunya.

Enviar a Delicious Enviar a Digg Enviar a La Tafanera Enviar a Menéame Enviar a Facebook Enviar a Twitter