Paco Candel. Catalunya, un sol poble

» Conferenciants
» Materials

Joaquim Montclús i Esteban

Joaquim Montclús i Esteban Nascut a Calaceit (Matarranya), 1957. Historiador, escriptor i activista cultural. Ha estat professor de secundària (1982-1996), també ha donat classes universitàries i moltes conferències. Ha publicat, sol o en col·laboració, una vintena de llibres, alguns d’ells sobre la Franja de Ponent. Ha col·laborat i col·labora habitualment en diversos mitjans de comunicació com Catalunya Ràdio, La Vanguardia, Avui, el Periódico, Diari de Tarragona, etc. També ho fa en revistes especialitzades. És membre del patronat i coordina cursos a la Universitat Catalana d’Estiu de Prada de Conflent. Des de molt jove va conèixer a Francesc Candel i sempre van mantenir una gran amistat. Junts van col·laborar en diverses activitats, principalment culturals i, fins i tot, futbolístiques. Candel li va dedicar alguns articles i també ho va fer a la seva dona per dedicar-se a la pintura. Montclús ha escrit uns quants articles lloant la figura i les tasques humanitàries de Francesc Candel. Recenment ha publicat el llibre, El Matarranya. Crónica de viatge, editat per l'editorial Galerada i està per editar Història de la Franja de Ponent per l'Institut d'Estudis Catalans.

Enviar a Delicious Enviar a Digg Enviar a La Tafanera Enviar a Menéame Enviar a Facebook Enviar a Twitter