Paco Candel. Catalunya, un sol poble

» Conferenciants
» Materials

Carlos Ernesto García

Carlos Ernesto García Carlos Ernesto García, poeta, escriptor i corresponsal de premsa salvadorenc, és autor dels llibres de poesia, Hasta la cólera se pudre (Barcelona, 1994) editat aquest mateix any a Nova York sota el títol Even rage will rot, A quemarropa el amor (Barcelona, 1996), La maleta en el desván (Jaén, 2009); antologia: Poesía de la diáspora (el Salvador, 2009) i, de l'antologia, uneix nuk Kam shtëpi (Albània, 2010). També és autor del llibre en to novel·lat que descriu el seu viatge pel riu Iang-Tsé, El Sueño del dragón (Barcelona, 2003) i un altre de reportatge titulat Bajo la sombra de Sandino (Barcelona, 2007), llibre basat en una sèrie d'entrevistes realitzades a reconeguts ex comandants del Frente Sandinista de Liberación Nacional (FSLN) de Nicaragua. A finals de 2012, va ser publicat per la prestigiosa editorial Visor, a l'antologia La Poesía del Siglo XX en El Salvador. Ha estat convidat per diverses institucions acadèmiques i culturals d'Europa, Àsia, Amèrica Llatina i Estats Units. La seva poesia a més de ser publicada en revistes i diaris de diferents països, ha estat traduïda a diversos idiomes: l'anglès, el xinès, el neerlandès, l'italià i l'albanès, entre d'altres. Ha estat considerat, per la premsa internacional, com a "pare de la crònica poètica". Des de finals de 1980 viu a Catalunya.

Enviar a Delicious Enviar a Digg Enviar a La Tafanera Enviar a Menéame Enviar a Facebook Enviar a Twitter