Fotografia d'en Paco Candel i logotip de la Fundaciˇ
Inici La Fundaciˇ Activitat Francisco Candel Paco Candel: Catalunya, un sol poble
Francisco Candel

» La persona
» L'escriptor
» L'obra
» El polÝtic
» Distincions
» S'ha escrit d'ell...

Primera hist˛ria, primera mem˛ria

Any: 2006

Editorial: Edicions 62

GŔnere: Assaig

Contraportada

Primera hist˛ria, primera mem˛ria sˇn les mem˛ries d'una infÓncia marcada per una guerra i dilatada en tres infÓncies: una primera (divertida) d'onze anys previs a la Guerra Civil, una segona (temerÓria) de tres anys, que es desenvolupa durant la Guerra Civil, i una tercera (malenconiosa) de dos anys, posterior a la Guerra Civil; totes tres farcides d'episodis intensament humans i en els quals la sang i els efluvis dels cossos circulen a vessar: la infÓncia dels parts i les baralles, la del camp de lluita i de les fosses comunes, la del jou i les fletxes i de les primeres bastonades nacionalcat˛liques: la de la lletra que amb la sang entra.

Aquestes sˇn les mem˛ries d'una infÓncia dura i tendra, d'una dolša i Ócida promiscu´tat, de quan les ciutats (des de l'extraradi de ValŔncia fins la falda de Montju´c) eren barriades o ve´nats o cases o portes sempre obertes al carrer, convertida en gairebÚ ˙nica escola de la vida. Aquestes sˇn les mem˛ries de la primera mem˛ria de Francesc Candel, que ens explica, amb el seu estil inimitable, de manera gens vanitosa, la primera hist˛ria de la seva vida, la d'un fill de la Guerra Civil. Una mirada retrospectiva sense ranc˙nia que conserva tota aquella frescor i veritat sobre la vida que nomÚs aconsegueixen mantenir les Ónimes mÚs autŔntiques, les dels nens qui han sabut envellir conservant una part de la seva infÓncia.

Tornar al llistat d'obres

Fundaciˇ Privada Paco Candel - info@fundaciocandel.org - Sobre el web