Francisco Candel

» El polític
» Distincions
» S'ha escrit d'ell...

Els altres catalans del segle XXI

Any: 2001

Editorial: Planeta

Gènere: Assaig

Més informació: Escrit conjuntament amb Josep Maria Cuenca Flores.

Contraportada

Aquesta és la crònica humana de la nova onada d'immigració que està rebent Catalunya. Francesc Candel -que va escriure el testimoni més cèlebre de la immigració dels anys seixanta- i Josep Mari Cuenca retraten ara aquest nous catalans que arriben sobretot del Magreb. Com són, què busquen, què volen i quina es la realitat amb que es troben.

Els altres catalans del segle XXI recull testimonis personals dels immigrants que han d'integrar-se a la societat catalana en l'àmbit escolar, laboral o religiós, entre d'altres. Per això, aquest és un llibre valent, que no defuig els conflictes i explica en veu alta si cal la cara més crua de la situació, però també mostra les iniciatives i actituds que es fan creïble el repte d'una Catalunya plural i integradora.

Tornar al llistat d'obres