Francisco Candel

Any: 1991

Editorial: Ajuntament de Barcelona

Gènere: Diàleg

Més informació: Conversa transcrita per Xavier Febrés.

Contraportada

Vet aquí un llibre que és també una proposta. Ha nascut d'un projecte, d'una conversa i, sobretot, d'unes idees que existeixen i que, de sobte, es concretitzen en una decisió. Feia temps que em rodava una idea, amb aquella remor de borinot que solen fer les idees insistents: un llibre, amb magnetòfon, amb gent que parla. Una nova dimensió del llenguatge, que la lletra impresa ens havia fet oblidar, que la retòrica, plena de bones intensions (...). Així ens adonem ara que el llenguatge oral ens ofereix una riquesa que el llenguatge escrit ens escamotejava.

Vivim i convivim entre pedres i olors, entre sorolls: veus, frenades violentes i lladrucs, vivim a una ciutat que ens forma i conforma, i som segons el barri on naixem, on aprenem a sortir al carrer i tombar les cantonades que limiten el nostre univers infantil. Caminem junts per la ciutat i dialoguem.

Potser en altres ciutats amb menys història dramàtica i apassionada que la nostra, ho han experimentat tot imprès, detalladament, excessivament imprès i acurat, i meditat, i dirigit, i controlat. En canvi a la nostra memòria col·lectiva sorgeix amb facilitat: Recordes què va dir aquell dia en Joan Oliver? Recordes que li va contestar Paco Candel al Ministre aquell dia al Passeig de Gràcia?

Jo ja penso en els diàlegs que vindran desprès d'aquest que teniu a les mans. Memòria col·lectiva que es convertirà en lletra impresa, útil per als que vindran, tot continuant aquest "Diàlegs a Barcelona".

Tornar al llistat d'obres