Francisco Candel

Any: 1988

Editorial: Edicions 62

Gènere: Assaig

Més informació: Publicat en castellà per Plaza & Janés.

Contraportada

Aquest nou llibre de Candel va sorgir d'un seminari sobre el deteriorament de la qualitat de vida entre les classes treballadores arran de la crisi econòmica, organitzat pel Patronat d'Investigació Social. L'autor comenta fent una mic d'història des de l'època del racionament fins a la societat de consum, contemplant la Catalunya pobra tant a les zones rurals com a les zones urbanes. Dedica una atenció especial a la crisi econòmica dels anys setanta i les seves terribles seqüeles socials (atur, marginació, etc.). La segona part del llibre és un testimoniatge viu i punyent de la "ruta de la fam", amb referències dramàtiques a la beneficència pública (l'Església, dels municipis, etc.). En resum, La nova pobresa és un autèntic llibre-denúncia que aporta nombrosos elements per a una reflexió col·lectiva sobre un problema que tots plegats, autoritats i ciutadans, hem de veure con un dels que reclamen una més urgent intervenció, si desitgem que la societat catalana progressi d'una manera solidària i efectiva. Es tracta, en definitiva, d'un gran repte, que hipoteca el futur de Catalunya com a comunitat.

Tornar al llistat d'obres