Francisco Candel

» El polític
» Distincions
» S'ha escrit d'ell...

Els altres catalans, vint anys després

Any: 1985

Editorial: Edicions 62

Gènere: Assaig

Més informació: Publicada en castellà per Plaza & Janés.

Contraportada

Fa vint anys Els altres catalans fou un llibre de gran impacte, que sobrepassà amb esclat els tiratges i el ressò habituals dels llibres en català. Candel hi plantejava una situació que fins aleshores no havia estat observada d'una manera oberta i inventava una denominació, "els altres catalans", que faria fortuna. El llibre fou lloat sense reserves per una banda i discutit apassionadament per l'altra. Obria camí i seria de referència obligada mentre els sociòlegs es decidien a abordar el tema. En aquest nou treball, Candel contempla, amb el seu estil característic, les actituds i posicions dels "altres catalans" vint anys després d'aquell llibre fita. És particularment interessant el seu repàs dels anys de transició democràtica, en els quals els catalans nous destacaren per la seva actitud inequívoca de reivindicació de les llibertats democràtiques i de recuperació d'un Estatut d'Autonomia per a Catalunya. Com diu el mateix autor: "Aquest llibre torna a ser una aportació al gran acte de voluntarietat catalana, un intent d'evitar malentesos entre tots els qui componen, pel fet d'haver-hi nascut o d'ésser-hi, la complexa i gran nació catalana..."

Tornar al llistat d'obres