Pere Baltà - Gener de 2019
Descarrega'l en format PDF

Mor Manuel Veiga, autor d'Els altres Candels, text escrit a partir de l'obra de Paco Candel

Manuel Veiga

A principis de gener, ens va deixar tot just complint 54 anys l'actor i dramaturg Manuel Veiga, llicenciat en dramatúrgia per l'Institut del Teatre, actor resident del Teatre Nacional i guardonat diverses vegades per la seva dramatúrgia.

Per l'obra "Els altres Candels", basada en textos del propi Candel, va rebre el Premi Lleida Narrativa el 2011. Editat per Pagès Editors amb la col·laboració de la Fundació Candel, va ser un dels llibres publicats per la commemoració del 50è aniversari de la publicació d'Els altres catalans.

Alguns dels textos d'Els altres Candels varen ser escenificats i representats pel propi Veiga per al documental "Paco Candel, l'altre català", dirigit per Carles Canel i Jordi Portals i produït i estrenat per TV3. Com a mostra de la qualitat literària i interpretativa de Manuel Veiga, recollim aquest fragment del documental.

El documental complet pot veure's a TV3 a la carta.

Enviar a Delicious Enviar a Digg Enviar a La Tafanera Enviar a Menéame Enviar a Facebook Enviar a Twitter