Josep Mut entrega a la Fundació Candel el seu himne a Paco Candel
30/04/2013

Josep Mut entrega al president de la Fundació Candel la partitura de l'himne a Paco Candel en presència del president de La Joia de Montjuïc, Víctor Nuez, i del director general per a la Immigració, Xavier Bosch. L'acte de presentació del llibre "La Filharmònica Infernal de Vensort" de Josep Mut, a la Biblioteca Francesc Candel, organitzat per la societat coral La Joia de Montjuic i la Fundació Paco Candel, va ser el marc en el qual Josep Mut, que fou director de la Banda Municipal de Barcelona durant un quart de segle, feu entrega a la Fundació de la partitura de l'himne a Paco Candel, que és -com no podia ser d'una altra manera, donat l'origen valencià tant de Mut com de Candel- una composició per a banda de música, creada en ocasió de la commemoració del cinquanta aniversari de la publicació del llibre "Els altres catalans" del que, com anuncià el president de la Fundació, Pere Baltà, es va concretant una amplia programació.

Inicià l'acte Àngels Miguelez, directora de la Biblioteca, qui, després de saludar tots els presents manifestant la predisposició a participar en actes entorn de l'obra de Francesc Candel, cedí la paraula a Víctor Nuez, president de La Joia de Montjuïc, que recordà l'afinitat que tenia amb l'autor del llibre que es presentava i amb Candel, que era soci d'honor de l'entitat, per acabar presentant el prologuista del llibre, Pere Baltà, que plantejà la seva intervenció fent un recorregut per la biografia de Josep Mut, "un músic català nascut al País Valencià" i establí una relació entre les societats musicals i les societats corals , sent complementàries, "les primeres formen justament part de la identitat valenciana, com les societats corals son una de les principals característiques de la cultura popular de Catalunya, i, juntes, al costat dels ateneus, van importar la Il·lustració que tant ha contribuït al desenvolupament i al progrés social de les comunitats de parla catalana, vinculant-les al fet cultural sobre el que s'ha construït l'actual realitat europea". Pere Baltà afegí que el llibre explica en una brillant clau d'humor l'arribada de la Il·lustració a una petita comunitat rural.

L'autor, Josep Mut, agraí les paraules de presentació i, després de detallar el procés de redacció del llibre, feu entrega de la partitura del seu himne a Paco Candel al president de la Fundació, en presència de Xavier Bosch, Director General per a la Immigració, que va presidir l'acte i el va cloure glossant la gran aportació que havia fet Candel a la cohesió social de Catalunya, per mitjà d'"Els altres catalans" i de l'anàlisi de la situació social fet en el conjunt de la seva obra. "Aquells altres catalans -va venir a dir- ara són catalans de ple dret i ara mateix Catalunya té el repte d'integrar positivament noves onades migratòries que ens arriben d'un altre model de civilització", deixant entre el públic una reflexió optimista sobre la cohesió social que s'ha d'aconseguir novament.