La Fundació Carulla, COOP 57 i Joan Carles Peris de TV3, guardonats amb el Memorial Candel
25/04/2013

Els guardonats i els membres del patronat de la Fundació Candel. (Foto: Jordi Remon) El proper 14 de maig seran entregats a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya els premis de la cinquena edició del Memorial Francesc Candel, en un acte presidit per la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, amb la participació del director general per a la Immigració, Jordi Bosch, així com del degà Josep Maria Martí i el president de la Fundació Candel, Pere Baltà.

En les anteriors edicions del memorial que promou la Fundació Paco Candel des de l'any 2008 -immediatament després de la mort de l'autor d'"Els altres catalans"- varen ser guardonats els periodistes Josep M. Huertas Claveria i Jaume Fabre, la Federació de Cors de Clavé, l'Associació Rauxa, la Coordinadora de Colles Castelleres, la Parròquia Mare de Déu de Port, els cineastes Josep M. Forn i Fermí Marimón, i el matrimoni Josep Fran i Lluïsa Celades, promotors de la Fundació La Roda.

A la present edició, el patronat de la Fundació Paco Candel ha volgut ressaltar la gran tasca desenvolupada en l'àmbit del mecenatge sociocultural per la Fundació Lluís Carulla, especialment per la creació dels Premis Francesc Candel, que ja van per la desena convocatòria. Dins de l'àmbit social, COOP 57, cooperativa de serveis financers ètics i solidaris, ha estat distingida considerant la gran proposta que ha significat la creació d'una línia de crèdit cooperatiu per donar suport a iniciatives socials i culturals que sorgeixen de la societat civil, en un moment crític per les línies tradicionals de suport econòmic institucional al moviment associatiu.

En el camp de la comunicació, que l'any passat s'atorgà per primera vegada a partir del fet que Francesc Candel era designat membre honorífic del Col·legi de Periodistes, s'ha valorat la tasca del periodista Joan Carles Peris al front del Telenotícies Cap de Setmana de TV3, per la gran difusió que ha donat als esdeveniments de la cultura popular i tradicional, solucionant eficientment una absència que el teixit associatiu considerava injustificada i demostrant que es pot fer un noticiari de televisió tan modern i universal com qualsevol altre sense marginar les expressions culturals de base popular.

Lluís Carulla dóna nom a la fundació guardonada amb el Memorial Candel 2012Coop57, entitat guardonada en l'àmbit socialJoan Carles Peris, periodista de TV3, guardonat en l'àmbit de comunicació