El programa "Candel a l'aula" serà obert a la societat civil
19/03/2013

Els assistents a la reunió Es van reunir a la seu de la Fundació Candel representants dels departaments de Benestar Social, Cultura i Ensenyament convocats pel director general per a la Immigració, senyor Xavier Bosch, a fi d'estudiar la continuació del programa "Candel a l'aula", que en els darrers anys ha tingut una bona acceptació a l'àmbit escolar, a fi de fer innovacions que ajudessin a potenciar-lo, així com projectar-lo cap a la societat civil, en apropar-se la commemoració del 50è aniversari de la publicació d'"Els altres catalans", novel·la cabdal de la bibliografia de Francesc Candel.

A la reunió hi van ser presents el propi director general per a la Immigració, acompanyat d'Orland Cardona i Magda Garcia, Gené Gordó, subdirectora general de suport i atenció a la comunitat educativa del Departament d'Ensenyament, Noemí Ubach de Normalització Lingüística, Elena Blaya, del Departament de Cultura i el president de la Fundació Candel, Pere Baltà, amb Julio Baños i Ferran Soriano, membres del patronat, i la secretària executiva, Marianela Adolfo.

Les conclusions de la reunió varen ratificar la voluntat de reforçar el programa, incentivant la participació amb la creació d'un premi que contribuiria al millor coneixement dels espais urbans que van inspirar l'obra candeliana i crear els mecanismes necessaris per vincular la societat civil al millor coneixement de les problemàtiques de la immigració, a partir de l'obra literària de Francesc Candel, a través dels ajuntaments i el teixit associatiu.

Els assistents a la reunió