Cinta Prats, Ricard Olalla, M. Rosa Arrazola i Òscar Canosa, guanyadors del Certamen Literari Francesc Candel
09/07/2012

Els guanyadors del certamen Enguany s'han presentat un total de 251 treballs entre les quatre modalitats: relat curt juvenil, relat curt adult, poesia i reportatge periodístic, produint-se un augment destacat d'obres respecte d'edicions anteriors.

El jurat, format per diferents personalitats de la política local i del món cultural i literari, ha estat presidit en aquesta ocasió per Antoni Carballido i integrat per Jaume Centelles, Ariadna Santaeulàlia, Joan Delgado, Júlia Costa, Òscar Carreño, Genís Sinca, Jesús Martínez, Noelia Baldrich, Ricardo Reitano, Josep López Badenas i Julián Figueras.

El lliurament de premis, celebrat a la Biblioteca Francesc Candel, va comptar com a mestre de cerimònia amb l'escriptor i periodista Joan Barril i va ser presidida pel regidor del Districte Sants-Montjuïc, Jordi Martí.

El veredicte va ser el següent:

Relat curt juvenil: Primer premi: Cinta Prats Rodríguez amb Filla d'Espart. Finalista: Ágata del Carmen Roch Álvares.

Relat curt adult: Primer premi: Ricard Olalla Jiménez amb La loteria. Finalista: Toni Contreras Muñoz.

Poesia: Primer premi: Maria Rosa Arrazola Díaz amb Marona. Finalista: Amadeu Vidal i Bonafont.

Reportatge periodístic: Primer premi: Oriol Canosa Mas Llorens amb L'únic equipatge. Finalista: David Serrano Blanquer.

Tots els guanyadors i finalistes de les diferents modalitats es van endur un trofeu i un llibre electrònic, més 200€ en material bibliogràfic per als primers premis. Com ja es costum, a tots als assistents a l'acte se'ls va oferir un llibre editat amb els textos premiats a l'anterior edició.

Us convidem a llegir l'article de Joan Barril a El Periódico El triangle de la llibertat.