El vicepresident del Govern lloa la tasca de la Fundació Paco Candel en el manteniment de la unitat civil del poble de Catalunya durant l'entrega del Premi Memorial Francesc Candel
09/01/2009

El vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha destacat la "vàlua" de la Fundació Paco Candel en l'expressió de la transversalitat del màxim valor de la societat catalana; "el manteniment de la unitat civil del poble de Catalunya". El vicepresident del Govern ha presidit aquesta tarda al Col·legi de Periodistes de Catalunya l'acte de lliurament del Premi Memorial Francesc Candel. Un guardó que en aquesta primera edició ha reconegut les trajectòries personals de compromís social de Jaume Fabre i Josep Maria Huertas Clavería.

El vicepresident català ha destacat que Paco Candel era un personatge que es feia estimar, "tothom parlava d'ell amb afecte i respecte". Josep-Lluís Carod-Rovira ha recordat que Candel era "una bona persona amb un gran sentit de l'humor" que va apostar per "descriure l'arribada a Catalunya de persones que havien estat expulsades de la seva terra d'origen i que van trobar en Catalunya una terra d'acollida". Josep-Lluís Carod-Rovira ha posat de manifest l'encert de la creació, ara fa 4 anys, de la Fundació Paco Candel, i ha exposat la valuosa tasca de la fundació en l'expressió de la transversalitat del màxim valor de la societat catalana; "el manteniment de la unitat civil del poble de Catalunya". Prova d'aquesta vàlua és el conveni que la Generalitat ha signat amb l'entitat per atorgar seguretat i estabilitat en el seu funcionament. De fet, el document assegura recursos per als propers 3 anys, cosa que permetrà a la fundació "planificar la seva actuació a llarg termini, amb qualitat, amb tranquil·litat i amb llibertat". El vicepresident del Govern ha considerat que cal ser optimistes davant el futur tot i l'actual moment de crisi econòmica. Segons ha dit, una de les principals característiques de Catalunya és que sempre s'ha alimentat de "gent que ve de fora". En aquest sentit ha manifestat que "hem de sentir-nos orgullosos de la solidesa de la unitat civil catalana" i que el més important és construir bases en comú; "no preguntar a la gent d'on ve sinó on vol anar". Per Josep-Lluís Carod-Rovira el millor homenatge que se li pot fer a Paco Candel és "defensar els valors que ell va defensar, el valor de la convivència, el respecte i la igualtat d'oportunitats". El vicepresident del Govern també ha subratllat el compromís social dels guardonats, Jaume Fabre i Josep Maria Huertas Clavería. Segons ha manifestat, aquesta "parella de fet intel·lectual representa el periodisme de primer nivell, que no ha frivolitzat ni banalitzat". Fabre i Huertas Clavería han estat distingits amb el guardó per les seves obres publicades conjuntament sobre la ciutat de Barcelona i la realitat social dels seus barris. El guardó consisteix en una escultura de Ferran Soriano.

Nota de premsa publicada al web del Departament de la Vicepresidència de la Generalitat de Catalunya