Els guardons Memorial Francesc Candel 2011 seran atorgats el 20 de març al Col·legi de Periodistes
13/03/2012

Els guardonats de l'edició 2011 del Memorial Francesc Candel La Fundació Paco Candel ha convocat l'acte de lliurament del Memorial Francesc Candel 2011 pel proper dimarts, 20 de març, a les 7 de la tarda, al Col·legi de Periodistes de Catalunya. Seran guardonats el director i productor cinematogràfic, membre honorífic de l'Acadèmia del Cinema Català, Josep M. Forn, en l'àmbit cultural; Fermí Marimon, també membre honorífic de la referida acadèmia, en l'àmbit de comunicació, que es lliura per primera vegada, i Josep Fran i Lluïsa Celades, president i directora de la Fundació La Roda d'Espectacles al Carrer, en l'àmbit social.

En les anteriors edicions, el Memorial Francesc Candel fou atorgat a la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya i a la Parròquia Mare de Déu de Port el 2010, a la Federació de Cors de Clavé i a l'Associació Rauxa el 2009, i als periodistes Jaume Fabre i Josep Maria Huertas Claveria el 2008, any de la primera edició.

L'acte serà presidit pel Molt Hble. Sr. Jordi Pujol. Hi participaran Enric Frigola, secretari del Col·legi de Periodistes i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel.

El Patronat de la Fundació que atorga els guardons Memorial Francesc Candel, està integrat per Pere Baltà, Joana Gardés, Julio Baños, Salvador Cardús, Rafael Hinojosa, Immaculada Moraleda, Jordi Pujol, Isabel Clara Simó, Ferran Soriano, Mònica Terribas i Joan-Pere Viladecans.

ELS GUARDONATS AMB EL MEMORIAL FRANCESC CANDEL 2011

Memorial Candel Àmbit Cultural: al director i productor de cinema Josep M. Forn i Costa, membre honorífic de l'Acadèmia del Cinema Català, pel conjunt de la seva obra i trajectòria, la promoció de nous valors per al cinema català, la producció de "La ciutat cremada", la direcció de "Companys, procés a Catalunya" i el "Coronel Macià", entre d'altres, que han contribuït decididament a conservar viva la memòria col·lectiva i per la sensibilitat sociològica demostrada en el film "La piel quemada", suposadament inspirada en l'obra de Paco Candel.

Àmbit Social: directora i president de la Fundació La Roda d'Accions Culturals i de Lleure, Lluïsa Celades i Mediavilla, i Josep Fran i Ayudan, per més de tres dècades de dedicació a la promoció sòcio-cultural a barris enclavats en àrees d'immigració, amb un clar sentit de projecció de la cultura autòctona i de respecte als costums culturals dels nouvinguts.

Àmbit de Comunicació, que es concedeix per primera vegada, al cineasta Fermí Marimón i Marimón, promotor i director, membre honorífic de l'Acadèmia Cinema Català, per una trajectòria de dedicació a l'exhibició, la direcció i la producció cinematogràfica, que inclou la realització de "Peraustrínia 2004", el primer film de dibuixos animats del cinema comercial català, i per l'aportació que va fer al barri "Eduard Aunós", conegut per les Cases Barates, amb la creació del Cine Nuevo, que es convertí en un centre de dinamització social i cultural -tasca en què també participà Jordi Bringué, ja traspassat-, i la realització del documental "La fiesta de la Virgen" i el curtmetratge "Cuento de Reyes", que han explicat per a la historia les formes de vida dels barris de Paco Candel, ara ja desapareguts.

Podeu descarregar-vos el targetó de l'acte.