La Fundació Candel s'adhereix al Pacte Nacional per a la Immigració
16/12/2011

El president de la Fundació Paco Candel, Pere Baltà, signant el Pacte Nacional per a la Immigració en presència del conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries, i el director general per a la Immigració, Xavier Bosch. La Fundació Paco Candel, la Federació d'Ateneus de Catalunya i la Fundació La Roda, totes elles membres de l'Ens de Comunicació Associativa, van adherir-se al Pacte Nacional per a la Immigració.

En aquest acte, presidit pel conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries, i el director general per a la Immigració, Xavier Bosch, també s'hi van sumar vint-i-set organitzacions representatives del teixit cívic, econòmic i social català.

El Pacte Nacional per a la Immigració es va crear l'any 2008 i és un acord estratègic per gestionar les noves necessitats i reptes d'una societat que canvia ràpidament. Actualment, amb les noves adhesions, ja sumen gairebé un centenar d'organitzacions.

El document inclou 65 polítiques a reforçar i 50 noves mesures a assolir abans del 2020. S'estructura en tres eixos: la gestió dels fluxos migratoris i l'accés al mercat de treball, l'adaptació del serveis públics d'acollida i residència a les noves necessitats socials, i la participació en una cultura comuna que fomenti la integració de les persones nouvingudes.

Pere Baltà, president de la Fundació Candel, saluda el conseller Cleries després de signar el document d'adhesió al Pacte Nacional per a la Immigració.Els nous signants del Pacte Nacional per a la Immigració.