La consellera Irene Rigau, per la continuïtat del programa "Candel a l'aula"
06/08/2011

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, amb el president de la Fundació Candel, Pere Baltà, i els membres del patronat Rafael Hinojosa i Julio Baños. La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, va rebre els representants del patronat de la Fundació Paco Candel per parlar de la continuïtat del programa "Candel a l'aula", que des de fa tres cursos s'ha desenvolupat als nivells d'ensenyament mitjà, a fi de divulgar la biografia i l'obra de l'autor d'"Els altres catalans" -entre més de cinquanta llibres publicats-, quan s'acosta el cinquantè aniversari de la publicació del llibre que marcà un abans i un després en el model de convivència amb què Catalunya ha plantejat l'acollida de la immigració.

La reunió es centrà en donar un nou impuls al programa, que ha superat el mig centenar de conferències dins del sistema d'ensenyament de grau mitjà i ha estat el centre de nombrosos debats i treballs sobre immigració i convivència. El programa també té el suport de la Direcció General d'Immigració de la Conselleria de Benestar Social, que en el seu moment patrocinà la digitalització de l'exposició "Candel, la llibertat d'expressió", la qual serveix de base als treballs que realitzen els alumnes que participen al programa.

La consellera Rigau, que es reuní amb el president de la Fundació, Pere Baltà, els membres del patronat Rafael Hinojosa i Julio Baños, i la secretària executiva, Marianela Adolfo, expressà el seu suport al projecte des del coneixement de l'obra de Candel i afegí que proposaria una divulgació específica d'"Els altres catalans" al Pla de Lectura dels propers anys.