Presentació de la Memòria del I Congrés de l'Associacionisme Cultural Català
25/07/2011

Joan Ramon Gordo, Francesca Violant, Antoni Carné, Carles Agustí i Pere Baltà, intervinents a la presentació de la memòria del congrés. L' 11 de juliol va ser presentada als representants de les institucions federatives que integren l'Ens de Comunicació Associativa la Memòria del I Congrés de l'Associacionisme Cultural Català al Centre Francesca Bonnemaison, la seu del congrés ara fa tres anys. Van intervenir-hi el president de l'Ens, Antoni Carné, el coordinador, Joan Ramon Gordo, i el president de la Fundació Candel, Pere Baltà, assessor de l'Ens.

La Fundació Candel, que forma part de l'Ens i ha participat en les tasques d'organització del Congrés, aportà la ponència Migracions (que es pot trobar a l'Observatori Social d'aquest web) que exposà el professor Salvador Cardús, membre del Patronat de la Fundació, i la presidència de Rafael Hinojosa, també membre del Patronat. Cal ressaltar que el contingut de la ponència, després d'un interessant debat, aconseguí l'aprovació unànime dels participants.

Després que Joan Ramón Gordo exposés la metodologia que s'havia seguit per a l'organització del Congrés, el president de l'Ens, Antoni Carné, va fer una extensa valoració de les conclusions, que publiquem també a l'Observatori Social. Pere Baltà s'encarregà d'exposar el procés que havia portat a la convocatòria del Congrés -que es recull en un informe que inclou la Memòria-, en què participà des de la direcció del Servei de Promoció Cultural en la primera legislatura de la Generalitat presidida per Jordi Pujol. Des d'aquest servei es promogueren moltes de les federacions i coordinadores d'associacions actualment integrades a l'Ens, a partir de les conclusions del primer Congrés de Cultura Popular i Tradicional.

L'acte es va cloure amb els parlaments de Carles Agustí, comissionat de participació de l'Ajuntament de Barcelona, i Francesca Violant, directora general d'Acció Cívica de la Generalitat. També hi van ser presents representants de la Diputació de Barcelona, que van col·laborar en la celebració del Congrés, i del Parlament de Catalunya, des d'on s'ha seguit de prop el procés de creació de l'Ens de Comunicació Associativa.