Presentació del documental "El pintor dels drets humans"
01/07/2011

Lliurament de l'oli El dia 30 de juny el local social de la Fundació va ser l'espai elegit per Joan Bibián per presentar el seu documental "El pintor dels drets humans", entorn a la biografia i l'obra de Josep Maria Torres, vinculat als barris de Candel, a partir del sacerdoci que exercí a la Parròquia Nostra Senyora de Port, fins que la vida el portà per altres camins.

L'acte va atraure a la Fundació un bon nombre d'amics, que van seguir la projecció del documental de Bibian i van contemplar algunes obres de Torres. Aquestes representaven escenes de paratges ja desapareguts o transformats i altres de l'ambient de les Cases Barates, que constituïen una recreació des d'una certa nostàlgia.

Després d'un interessant col·loqui es procedí a l'entrega d'un retrat a l'oli de Paco Candel molt jove, vist des de la particular perspectiva de Josep Maria Torres, que el president de la Fundació agraí ben de cor. L'obra passarà a formar part del patrimoni artístic de l'entitat, integrat per un conjunt de donacions.

També Bibián entregà una còpia del seu documental, que s'ha incorporat al fons audiovisual que s'està creant. Torres no desaprofità l'ocasió de llançar un missatge des de la solidaritat amb la indignació que s'ha visualitzat als carrers i places de les nostres ciutats, en mostrar un rètol on es podia llegir "Si no ens deixeu somiar, no us deixarem dormir".