Josep Caminal, director general de presidència de La Vanguardia, rep l'Ens de Comunicació Associativa
17/03/2011

Els assistents a la reunió L'oportunitat de la propera edició de La Vanguardia en català propicià una entrevista de l'Ens de Comunicació Associativa amb el director general de Presidència del Grup Godó, senyor Josep Caminal. La trobada fou demanada per l'Ens i hi varen acudir el president Antoni Carné, el coordinador Joan Ramon Gordo i l'assessor de la junta directiva, Pere Baltà, també president de la Fundació Paco Candel.

Seguint el recorregut que els directius de l'Ens han realitzat pels diversos mitjans de comunicació amb l'objectiu d'establir mecanismes de col·laboració per aconseguir una millor visualització de l'activitat associativa, també el Grup Godó ha rebut de bon grat les propostes exposades durant l'entrevista i es plantejà la conveniència d'una nova trobada, aquesta vegada amb responsables de la informació del Grup, especialment de La Vanguardia.

L'entrevista també va servir, a partir de la pròpia realitat associativa que reflecteixen les institucions federades a l'Ens de Comunicació, per tenir un canvi d'impressions sobre la incidència de l'intens teixit associatiu català sobre el model de societat que, en el darrer segle i mig, s'ha configurat a Catalunya. Fou fàcil arribar a la conclusió que, precisament La Vanguardia, en els seus 130 anys d'història que coincideixen amb l'edició en català que apareixerà els primers dies de maig, no només ha estat el gran cronista d'una època en què s'ha produït la modernització de Catalunya, sinó que, a més a més, el propi diari fou a l'origen d'aquest procés en ser fundat en plena Renaixença.

Josep Caminal, des d'una àmplia trajectòria en la gestió d'institucions vinculades a la societat civil, aportà criteris per a l'activitat de l'Ens de Comunicació i, en justa correspondència, els representants de l'Ens van desitjar el millor encert per una iniciativa empresarial, la de l'edició de La Vanguardia en català, que té una gran transcendència per a la normalització del conjunt de la premsa amb seu a Catalunya.