Memorial Candel 2010: Francesc Homs reivindica la figura de Paco Candel
18/03/2011

Joan-Pere Viladecans, Rafael Hinojosa, Julio Baños, Marianela Adolfo, Enric Frígola, Josep Hortet, Francesc Homs, Miquel Botella, Pere Baltà, Juan Bibián, Joana Gardés, Ferran Soriano, José Luis Santiago. El portaveu del Govern i secretari general de la Presidència, Francesc Homs, ha reivindicat aquest vespre la figura de Paco Candel i ha garantit el compromís del Govern amb els valors que defensava l'escriptor: "integració, estat del benestar i preservació de la identitat nacional". El portaveu del Govern ha presidit aquest vespre l'acte de lliurament del Memorial Francesc Candel 2010, que atorga la Fundació Paco Candel i que en aquesta tercera edició ha reconegut la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya i la Parròquia Mare de Déu de Port.

El portaveu del Govern ha subratllat els "valors positius" que va transmetre Candel i que ara recull la Fundació, a qui ha traslladat el "suport explícit" de la Generalitat. "Podeu comptar amb tot el recolzament que sigui possible per part del Govern de la Generalitat", ha manifestat. És en aquest context que Francesc Homs ha anunciat la voluntat de l'executiu de commemorar el 2014 el cinquantenari d'Els altres catalans. "Seria una manera de transmetre un missatge positiu a una societat tan atabalada com la nostra", ha dit.

Homs ha lliurat aquest vespre els guardons del Memorial Francesc Candel. L'entitat ha reconegut en l'àmbit cultural la Coordinadora de Colles Castelleres, per la tasca d'integració i expansió del moviment casteller, coincidint amb la declaració dels castells com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO. En el terreny social ha reconegut la Parròquia Mare de Déu de Port en l'any del seu centenari, per la seva trajectòria de compromís social.

El president de la Fundació Paco Candel, Pere Baltà, ha destacat la importància del món casteller, que amb el reconeixement de la UNESCO "han posat Catalunya al món", traslladant valors positius com "la integració", l'esforç o el treball en equip. "Només per la transmissió d'aquests valors ja mereixia el nostre reconeixement". Justament, el president de la Coordinadora, Miquel Botella, ha destacat que es tracta d'un reconeixement al món casteller com a "vehicle de transmissió d'uns valors dels quals la nostra societat és deficitària". "Són entitats integradores i de cohesió social, on els castellers fan un treball desinteressat i sempre en equip", valors que, segons ha subratllat, també defensava Paco Candel. Per part de la Parròquia Mare de Déu de Port ha recollit el guardó el rector Josep Hortet.

En l'acte també s'ha lliurat un diploma de reconeixement al cineasta Juan Bibián Mateo, autor del documental L'amic Paco, dedicat al 'escriptor.

A banda del portaveu del Govern, també han intervingut en l'acte el president de la Fundació Paco Candel, Pere Baltà; la secretària de la Fundació, Joana Gardés; el secretari de la junta del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Enric Frígola, i els guardonats.

(Nota de premsa publicada per la Generalitat de Catalunya. Fotografies de Joaquim Torrent)

Enric Frígola, secretari de la Junta del Col·legi de Periodistes, Francesc Homs, Portaveu del Govern i Secretari General de la Presidència, i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel.Francesc Homs fa entrega del diploma de reconeixement a Juan Bibián Mateo.Francesc Homs, Enric Frígola i Pere Baltà fan entrega del guardó al rector de la Parròquia Mare de Déu de Port, Josep Hortet.Francesc Homs, Enric Frígola i Pere Baltà fan entrega del guardó al president de la Coordinadora de Colles Castelleres, Miquel Botella.