El Memorial Francesc Candel 2010, concedit a la Coordinadora de Colles Castelleres i a la Parròquia Mare de Déu de Port
04/03/2011

Tinença parroquial de la Mare de Déu, a Can Tunis, cremada el 1936. La Fundació Paco Candel ha convocat l'acte de lliurament del Memorial 2010 pel proper dimecres, 16 de març, a les 7 de la tarda, a la seu social del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

El Memorial, que arriba a la tercera edició, seguint la línia de la personalitat de l'escriptor, que es movia entre la cultura i la preocupació social, s'atorga en dos àmbits: cultural i social.

En l'àmbit cultural ha estat concedit a la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, per la tasca d'integració i expansió del moviment casteller, en ocasió de la seva declaració com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

En l'àmbit social ha estat atorgat a la Parròquia Mare de Déu de Port, en l'any del seu centenari. La parròquia -de la que fou sagristà el senyor Pedro Candel, pare del l'escriptor- s'ha caracteritzat per la trajectòria de compromís social explicada en el llibre de recent edició "Cent anys de comunitat cristiana en els barris de la Marina". El propi Candel li dedicà la seva novel·la "Història de una Parròquia".

L'acte serà presidit pel secretari general de la Presidència i portaveu del Govern de la Generalitat de Catalunya, Francesc Homs i Molist. Hi participaran Josep Maria Martí, degà del Col·legi de Periodistes, Immaculada Moraleda, regidora de Benestar Social i Cohesió Territorial de l'Ajuntament de Barcelona, i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel.

També serà lliurat un diploma de reconeixement al cineasta Juan Bibián Mateo, autor del documental "L'amic Paco", dedicat a l'escriptor.

En les anteriors edicions el Memorial Francesc Candel fou atorgat a la Federació de Cors de Clavé, a l'Associació Rauxa i als periodistes Jaume Fabre i Josep Maria Huertas Claveria.

Candel casteller