Exposició itinerant "Candel. La llibertat expressiva"
10/09/2008

Paco Candel amb Genís Sinca i el gegantó que representa l'escriptor, exposat a la Biblioteca Francesc Candel Aquesta exposició és una visió panoràmica de la trajectòria de Francesc Candel. L'home, l'escriptor i el polític ocasional són el centre d'una anàlisi detallada tant des de la vessant literària com des de l'extensa documentació gràfica recollida. El recorregut vital que s'ha fet sota la direcció del periodista i biògraf Genís Sinca, que ha estat el comissari de l'exposició, mostra un exemplar recorregut vital emmarcat en la convivència democràtica.

El seu disseny possibilita la itinerància per biblioteques, centres cívics, sales culturals i centres educatius que la sol·licitin. El recorregut que s'inicià el setembre de 2007, a la Biblioteca Francesc Candel de Barcelona, amb la presència de l'escriptor que pocs mesos després moria, continuà a l'Hospital de l'Aliança (agost-setembre 2007) on van cuidar l'escriptor fins el darrer moment, al Museu de la Vida Rural de l'Espluga de Francolí (novembre-desembre), al Claustre de la Diputació de Girona (desembre-gener), Museu d'Història de Badalona (febrer 2008), al Centre Cívic Magòria (març), Hotel d'Entitats de Sant Boi de Llobregat (abril), Terrassa (abril-maig), Sabadell (maig-juny), Rubí (Juny-juliol) i està prevista la presència de l'exposició al Prat de Llobregat i a l'Hemeroteca de la Universitat Autònoma de Barcelona. Segurament acabarà el recorregut d'aquest any a Vilafranca del Penedès, mentre es planifica l'exhibició durant el proper 2009.

Per mitjà de l'arxiu adjunt es pot accedir a les característiques de l'exposició i a les possibilitats de concertar-ne l'exhibició.