Commemoració dels cents anys del primer vol mecànic a la Península
15/10/2010

Julio Baños, patró de la Fundació Paco Candel; Josep Hortet, rector de la parròquia de la Mare de Déu del Port; Enric Pallarès, historiador i membre de la Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya; i Jordi Rull, patró de la FPAC. Coincidint amb la celebració del centenari de la parròquia de la Mare de Déu del Port es va organitzar un acte de commemoració dels cent anys del primer vol a la Península, que es va realitzar l'onze de febrer de 1910 a l'Hipòdrom de Can Tunis, a uns 150 metres de l'aleshores Tinença Parroquial de Nostra Senyora del Port.

L'acte va tenir lloc el 14 d'octubre a la Biblioteca Francesc Candel i comptà amb la presència del rector de la parròquia, Josep Hortet, del patró de la Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya, Jordi Rull, que juntament amb l'historiador i membre de la mateixa fundació, Enric Pallarès, va explicar molt minuciosament aquell esdeveniment tan important per a l'aviació i per a la ciutat de Barcelona, i especialment pel barri de La Marina, on s'ubicava l'Hipòdrom de Can Tunis des d'on s'enlairà l'avió Bleriot XI pilotat per Julien Mamet.

Julio Baños, patró de la Fundació Paco Candel; Josep Hortet, rector de la parròquia de la Mare de Déu del Port; Enric Pallarès, historiador i membre de la Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya; i Jordi Rull, patró de la FPAC.Jordi Rull, patró de la Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya, i Enric Pallarès, historiador i membre de la FPACImatge de la invitació de l'acte