Els reptes de la nova immigració. Conferència de Patrícia Gabancho i Oriol Amorós
01/06/2010

Patrícia Gabancho i Oriol Amorós El dijous 13 de maig es va celebrar, a la Biblioteca Francesc Candel i en el marc del programa Paco Candel a l'aula, una conferència a càrrec de Patrícia Gabancho, escriptora, que també va comptar amb la participació d'Oriol Amorós, Secretari per a la Immigració de la Generalitat de Catalunya.

Durant la conferència es va parlar de manera molt clara dels diferents temes relacionats amb la nova immigració: la integració, la convivència, la llengua, amb dos punts de vista que van fer l'experiència molt enriquidora. Patrícia Gabancho exposà els temes claus d'aquesta nova immigració des de la perspectiva d'una persona acollidora, completament arrelada al nostre país. Oriol Amorós aportà dades per ajudar a dimensionar el tema. Per poder entendre l'allau de nouvinguts que s'ha produït a Catalunya els últims 12 anys i el seu procés d'integració, també es va parlar de la immigració de dècades anteriors procedent de la resta d'Espanya i dels canvis que tot això va comportar al país.