La Fundació Paco Candel assumeix la ponència de "Migracions" del I Congrés de l'Associacionisme Cultural Català
04/09/2008

Joan Pere Viladecans i Pere Baltà, president de la Fundació, amb el president i el	coordinador de l'Ens de Comunicació, presentant el cartell del Congrés de l'Associacionisme Cultural Els propers dies 2 i 4 d'octubre es celebraran les sessions de cloenda del I Congrés de l'Associacionisme Cultural Català, que s'ha desenvolupat al llarg de l'any amb la convocatòria de congressos i sessions de debat de la vintena de federacions que integren l'Ens de Comunicació Associativa.

Al marge del debat sectorial, el Congrés es fonamenta en quatre ponències marc sobre els temes essencials que preocupen al món associatiu. El tema de la "Migració", en quant a les possibilitats de les associacions com a mecanisme d'incorporació al teixit social dels nouvinguts, fou encarregat a la Fundació Paco Candel i serà redactat pel professor Salvador Cardús, patró de la Fundació, mentre que presideix la ponència el també patró Rafael Hinojosa. Lluís Saez de la Fundació Carulla té al seu càrrec la ponència de "Relacions Intergeneracionals", "Educació/formació" serà desenvolupat per Pere Solà de la Universitat Autònoma de Barcelona i la de "Comunicació" té com a ponent Joan Francesc Cànovas de la Universitat Pompeu Fabra.

El patronat de la Fundació Paco Candel valorà positivament la creació de l'Ens de Comunicació Associativa, com un element de dinamització i comunicació del teixit associatiu i s'incorporà a la iniciativa com a membre fundador. Val a dir que Pere Baltà, el president de la Fundació, des del primer moment forma part de la junta directiva en condició d'assessor. Un altre patró de la Fundació, Joan Pere Viladecans, és l'autor del cartell del primer Congrés de l'Associacionisme Cultural. En aquests moments, l'Ens ja supera la vintena de federacions associades i aglutina la representació d'una amplíssima majoria de la societat civil.

Els interessats en participar en el congrés que es celebrarà al casal Francesca Bonnemaison de Barcelona (Sant Pere més Baix, número 7) poden fer la inscripció per mitjà de la web de l'Ens de Comunicació Associativa.