Conversa d'Andreu Domingo i Salvador Cardús sobre immigració a la revista del Memorial Democràtic
17/10/2022

Andreu Domingo i Salvador Cardús, dins d'un dels vagons del Sevillano, al Museu d'Història de la Immigració de Catalunya (foto de Francesc Besses). "Temps i espais de memòria" és la revista que edita en format digital el Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya. Al número 7, d'octubre d'enguany, s'hi publica l'article La immigració a través del vidre, en què el periodista Francesc Besses conversa amb Andreu Domingo i Salvador Cardús sobre el fet migratori.

Així comença:

Calien moltes hores per arribar a l’Estació de França. Els immigrants que van venir a Catalunya entre els anys quaranta i seixanta del segle passat van passar moltes hores al tren, trens com el Sevillano, una peça emblemàtica del Museu d’Història de la Immigració de Catalunya. En un dels seus compartiments conversem amb Salvador Cardús -professor de Sociologia, periodista i escriptor- i Andreu Domingo -doctor en Sociologia i subdirector del Centre d’Estudis Demogràfics- sobre aquells viatges i el que van representar. I és que no només es viatjava cap a una terra que, a través del vidre, s’anava fent més pròxima, sinó també cap al somni d’una vida millor.

Podeu llegir l'article complet al web del Memorial Democràtic.