SUSPESA L'ACTIVITAT DE LA FUNDACIÓ A CAUSA DEL CORONAVIRUS

La Fundació Paco Candel considera prudent i oportú deixar en suspens la seva activitat fins nou avís i mentre duri la situació causada per la pandèmia del coronavirus. Únicament es mantindrà activa la tasca de recerca, informació i edició que no requereix l'organització d'actes públics, mantenint obert el web i l'atenció als estudiosos i col·laboradors habituals.

Qualsevol consulta es pot dirigir a info@fundaciocandel.org.

Un jurat professional escollirà el disseny de la nova escola Paco Candel de l'Hospitalet
09/10/2020

L'escola Paco Candel Un jurat format per arquitectes designats per l'Associació de Famílies d'Alumnes de centre, el Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya i l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat serà l'encarregat d'escollir el projecte de construcció de la nova escola Paco Candel.

Al concurs de projectes s'hi van presentar 31 propostes, de les quals han quedat finalistes i passen a la segona fase de selecció les cinc millor puntuades. Ara el jurat examinarà aquestes propostes tècniques i atorgarà les puntuacions d'acord amb barems relacionats, entre d'altres, amb la qualitat funcional i arquitectònica, l'adaptació a el programa educatiu de l'escola, els espais exteriors i els criteris saludables i de sostenibilitat. Aquests aspectes representen el 95% de la valoració.

Posteriorment, el procediment continuarà amb la valoració de la proposta econòmica per part de l'òrgan de contractació municipal, que suposa el 5% restant en el procés d'avaluació dels projectes.

Del resultat total de les dues valoracions, la tècnica i l'econòmica, sortirà la proposta guanyadora, a la qual l'Ajuntament adjudicarà la redacció del projecte de construcció de la nova escola.

Arran de la nova llei estatal de contractes de sector públic i de la nova llei de l'arquitectura de Catalunya, aquesta és la primera vegada que l'Ajuntament de l'Hospitalet utilitza el sistema de jurat format per experts per a una adjudicació.

El nou edifici, de dues plantes i amb una superfície total de 7.173 metres quadrats, s'aixecarà als mateixos terrenys que ocupen ara els mòduls provisionals al carrer de l'Aprestadora, al barri de Santa Eulàlia.

Es tracta d'una obra que portarà a terme l'Ajuntament i que ha de ser finançada per la Generalitat, segons l'acord marc de col·laboració signat per ambdues administracions.

Notícia publicada originalment a La Vanguardia el 06/10/2020