Guanya't el cel amb el Pare Manel
14/09/2020

Vinyeta de Fer publicada al diari Avui el dia 11 de setembre de 2020 Ha mort Manel Pousa Engroñat (1945-2020), popular sacerdot compromès amb la solidaritat.

Havia entrat amb símptomes de coronavirus a l'Hospital de la Vall d'Hebron, però hi va morir a causa d'una embòlia. Manuel Pousa, el Pare Manel, s'havia dedicat durant tota la seva vida sacerdotal a causes que requerien solidaritat, en barris de problemàtica social: Trinitat Vella, Verdum, Roquetes, Nou Barris... Rehabilitació de joves afectats per la droga i reinserció d'antics presos.

Amb la pandèmia del coronavirus, des de la seva fundació va promoure un grup de voluntaris que va fabricar més de 12.000 mascaretes, involucrant-hi institucions com Abacus i La Caixa. També va distribuir ordinadors per a joves escolars que no tenien connectivitat i va repartir menjar a famílies sense recursos. Res de nou, atès que la solidaritat amb els pobres i els marginats va omplir la seva vida.

Gràcies a les seves bones relacions amb artistes i creadors -especialment per la seva amistat amb Pepe Rubianes i Carles Flavià- aconseguí la col·laboració de grans figures de l'escena amb les cèlebres gales "Guanya't el cel amb el Pare Manel", recaptant diners per lluitar contra l'exclusió social. L'any 2009 va ser distingit amb la Creu de Sant Jordi. El Pare Manel col·laborà en els actes commemoratius del 50è aniversari de la publicació d'"Els altres catalans". Se sentia vinculat a l'obra i al pensament de Paco Candel, des d'una antiga amistat fonamentada en la preocupació social que compartien.