La "Petita història de Paco Candel", presentada a la Fundació
15/12/2009

Pilarín Bayés dibuixa Candel en directe En el context del programa "Aquí vivia Paco Candel", promogut per la Fundació amb l'afany de potenciar el coneixement de l'obra de l'autor entre el veïnat de La Marina de Sants, que és on va escriure els seus llibres, es presentà la "Petita història de Paco Candel", dibuixada per Pilarín Bayés sobre un text de Genís Sinca. Era el primer acte que es celebrava al local de la Fundació i es pot ben dir que aquest s'omplí.

Després d'unes paraules de salutació, Pere Baltà, president de la Fundació, situà el llibre en el context de les "Petites històries" que edita Mediterrània i introduí Mònica Terribas, directora de TV3, membre del patronat de la Fundació i una de les persones que van aportar més impuls en ser creada. La presentació de la senyora Terribas fou un elogi del continguts del llibre, tant en el cas del text -ja havia presentat algun altre llibre de Genís Sinca i coneixia la seva qualitat-, com en el dels dibuixos de la Pilarín, que aprofundien de tal manera en la trajectòria de Francesc Candel que un nen podia perfectament entendre la biografia sense necessitat de la lectura.

Després de les intervencions d'ambdós autors, la Pilarín Bayés va dibuixar en directe algunes imatges de Francesc Candel, en un magnífica demostració de com realitza la seva obra, la qual cosa encantà a una concurrència que s'endugué a casa el corresponent exemplar de la "Petita història de Paco Candel" amb l'autògraf dels autors.

Presentació de Mònica TerribasPilarín Bayés dibuixa Candel en directeEl públic assistentEl públic assistent