Fotografia d'en Paco Candel i logotip de la Fundaciˇ
Inici La Fundaciˇ Activitat Francisco Candel Paco Candel: Catalunya, un sol poble

» NotÝcies

Els guanyadors dels II Premis Antoni CarnÚ de l'Associacionisme Cultural CatalÓ
28/09/2018

Els guardonats DinÓmica, fresca i Ógil, per˛ tambÚ amb punts de solemnitat i conscienciaciˇ, s'ha desenvolupat la gala de la segona ediciˇ dels Premis Antoni CarnÚ de l'Associacionisme Cultural CatalÓ, celebrada al Centre Cultural de Terrassa. Uns guardons que, en paraules del president de l'Ens de l'Associacionisme Cultural CatalÓ Josep Viana: "Desitgen reconŔixer totes les persones i organitzaciˇ de les terres de les terres de catalana que treballen per a la dinamitzaciˇ dels pobles i els barris".

Donant la benvinguda als assistents, el mateix Viana ha ressaltat que l'associacionisme cultural es troba en un bon moment, malgrat el context polÝtic en el qual es troba immers. En aquesta lÝnia, ha emplašat el conjunt d'entitats a no defallir i seguir treballant per construir una societat mÚs culta, rica i diversa. El parlament de Viana tambÚ ha volgut recordar "que l'associacionisme cultural Ús un moviment compromŔs amb el progrÚs social i polÝtic de Catalunya".

La gala, condu´da per l'actor Biel Duran, ha estat amenitzada per quatre actuacions: les de la banda Rumblin' Jazz, la colla de Geganters de Terrassa, el Grup de Nans i Capgrossos de Terrassa, i el Grup Punt i Seguit Teatre. El grup terrassenc ha interpretat dues escenes de l'obra Lampedusa, sobre el drama humanitari viscut a la Mar MediterrÓnia davant la negativa de la Uniˇ Europea d'auxiliar la poblaciˇ siriana que fuig de la guerra.

Els guardonats dels II Premis de l'Associacionisme Cultural CatalÓ

Les bases dels II Premis de l'Associacionisme Cultural CatalÓ conceben la participaciˇ de totes les entitats de les terres de parla catalana, independentment de la seva grandÓria o fortalesa econ˛mica. ╔s per aquest motiu que enguany s'han afegit dues noves categories, dedicades a premiar als projectes de petit i de gran format.

El Premi BBVA a l'Entitat ha recaigut en la Comissiˇ dels Tonis de Taradell i l'Associaciˇ Alzinar de la Roca, "per la seva capacitat de contribuir a la preservaciˇ del patrimoni rural d'un municipi, contribuint decididament d'aquesta manera en el seu desenvolupament econ˛mic".

El festival ╔sdansa, celebrat anualment a Les Preses des de l'any 1983, ha obtingut el premi Previsora General al Projecte de gran format, adrešat a iniciatives que assolien o superaven els 6.000Ç en despeses. El jurat ha valorat la feina desenvolupada en el foment, formaciˇ, creaciˇ i internacionalitzaciˇ de la dansa catalana.

El Premi Arš Cooperativa al Projecte ha premiat al Grup de Teatre Naltrus dins la categoria de projecte de petit format. El projecte de Teatre Social a Santa Coloma de Queralt, pensat per estendre l'aficiˇ teatral en aquest municipi de la Baixa Segarra, ha destacat entre els projectes el cost dels quals no superava els 6.000 Ç.

A mÚs de les categories sotmeses a la presentaciˇ de candidatures, el jurat de la segona ediciˇ dels Premis de l'Associacionisme Cultural CatalÓ tambÚ han volgut reconŔixer la dedicaciˇ d'una persona i un mitjÓ de comunicaciˇ. Aquest darrer honor ha estat concedit al programa televisiu Gaudeix la Festa, emŔs per la Xarxa Audiovisual Local, que durant nou anys informa setmanalment sobre les principals novetats de les celebracions catalanes.

Finalment, el jurat ha volgut homenatjar Pere BaltÓ i Llopart amb el Premi Ens a la Persona de l'Associacionisme Cultural CatalÓ. Nascut a Torrelavit l'any 1940, BaltÓ al llarg de la seva traject˛ria ha tingut una importÓncia cabdal en la consolidaciˇ de les federacions de cultura popular. Com a Director del Servei de Promociˇ Cultural de la Generalitat de Catalunya, entre 1980 i 1985, va contribuir enŔrgicament en la recuperaciˇ de l'associacionisme de base, anorreat per la dictadura franquista. BaltÓ ha dedicat tota la seva vida a la divulgaciˇ i dinamitzaciˇ de moviment associatiu, ressaltant sempre la importÓncia que les entitats culturals tenen en l'adaptaciˇ dels nouvinguts a la societat catalana, a travÚs de la presidŔncia de la Fundaciˇ Paco Candel.

Article publicat originalment a Tornaveu el 26/09/2018

Actualitzaciˇ 15/10/2018

Podeu llegir a la revista digital Tornaveu una entrevista a Pere BaltÓ, president de la Fundaciˇ Candel i guardonat en els premis Antoni CarnÚ de l'Associacionisme Cultural CatalÓ.

Fundaciˇ Privada Paco Candel - info@fundaciocandel.org - Sobre el web