S’entreguen els premis del 25è Certamen Literari Francesc Candel
31/05/2018

Els guardonats del certamen La Biblioteca Francesc Candel va acollir, dimecres a la tarda, l'acte de lliurament de premis de la 25a edició del certamen literari que porta el nom del qui fou escriptor i veí de la Marina, Francesc Candel. El concurs literari, organitzat per les tres biblioteques del districte, va estar presentat per l'escriptor barceloní Carlos Zanón, qui va remarcar el fet de llegir: "Hi ha molts motius pels quals llegeixo, llegir no es imprescindible però sí divertit. També perquè és excitant. I va bé per l'empatia, ja que et poses en el lloc de qui està escrivint, i per comunicar-te".

Un total de 168 persones han participat en el certamen d'enguany. Per modalitats: 73 obres de relat curt d'adult, 13 treballs de relat curt juvenil, 71 participants en poesia i 11 en reportatge periodístic. L'obra "Castillos de arena" de Sònia Martínez va rebre el primer premi de la modalitat de relat curt juvenil, mentre que Pol Ruiz va quedar finalista amb "Alma". A continuació, es va premiar l'obra "Per un instant de brillantor" de Maria del Carme Alerm en la categoria de relat curt d'adult; i "Si me quieres escribrir" d'Ignacio Arroyo va ser finalista en aquesta mateixa modalitat. El guardó de la categoria de poesia va ser atorgat a l'obra "Bajo frente a la tele" d'Amando García, i "Desfer-se" de Montserrat Ciprés va rebre el premi com a finalista d'aquesta modalitat. Finalment, Joan Granados va ser guanyador de la modalitat del reportatge periodístic per l'obra "El llarg camí de les paraules", i a Francesc Xavier Pujol se li va entregar el guardó de finalista amb l'obra periodística "1 d'octubre a les Cotxeres de Sants".

Tots els premiats van rebre un trofeu de l'escultor del barri de la Marina, Benito Maín. A més, els guanyadors també van ser premiats amb 600 euros, i els finalistes amb 250 euros. La consellera del barri de la Marina, Esther Pérez, va demanar "llegir bé i entendre les coses. Hem de saber el que volem llegir posant filtres per deixar de llegir allò que ens porta violència". L'acte d'entrega va començar amb l'actuació de la ballarina Elia Genis, amb una coreografia de Javier Guerrero.

Article publicat originalment a El3.cat - Portal de notícies de Sants-Montjuïc el 25/05/2018

Fotografia dels guardonats extreta de l'article publicat originalment al web de la Biblioteca Francesc Candel el 25/05/2018

El públic assistentEl guardó