Passejant per La Marina de Candel amb Alfred Bosch
22/05/2018

El moment en què la passejada visita la seu de la Fundació Candel Es pot considerar una magnífica experiència de turisme urbà la passejada per la Marina de Candel que vam fer amb Alfred Bosch, historiador i president del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, el passat dissabte 19 de maig. Més de mig centenar de persones varen recórrer el barri seguint una ruta commemorativa de la vida de l'escriptor de La Marina. S'inicià a La Bàscula, on a partir del pla del Delta s'inicia la pujada cap a Montjuïc. Seguí per la Parròquia Mare de Deu del Port, on el pare de Candel exercí de sagristà. Continuà pel barri del Plus Ultra, rememorant la trepitjada del raïm en la Festa del Most. Seguí per la plaça de la Marina, on residí l'escriptor fins la seva mort. Després, el barri del Foment i el Polvorí, on tenia el seu estudi. A cada indret s'obrí un col·loqui a partir d'una lectura de textos de Candel feta per Alfred Bosch, que acompanyà la descripció de la petita història de cada lloc a càrrec de Julio Baños.

La comitiva arribà a la seu social de la Fundació Candel, on Pere Baltà, el seu president, va fer una breu descripció de la tasca de centre d'interpretació i documentació que s'està potenciant i del projecte del monument als altres catalans, del qual s'exhibí la maqueta en presència de Ferran Soriano, el seu autor. Després d'un interessant col·loqui, la comitiva tornà a la plaça de la Marina per fer un brindis pel bon record de Francesc Candel.

La iniciativa de la passejada sorgí del grup municipal d'ERC, coincidint amb l'esforç que està fent la fundació en pro de la iniciativa d'aixecar el monument als altres catalans. Alfred Bosch plantejà propostes en pro de la memòria de Candel que hauran d'aconseguir el suport d'altres grups municipals.

A continuació us deixem un seguit de vídeos corresponents a diferents moments de la passejada: