Nova aportació al fons del centre de documentació i interpretació de l'obra de Candel
11/01/2018

Ginés Olmos fill lliurant el quadern de Candel en presència de Marianela Adolfo, secretària, Julio Baños, tresorer, i Pere Baltà, president de la fundació. L'enginyer Ginés Olmos visità la seu social de la Fundació Paco Candel a fi de fer efectiva l'entrega d'un interessant quadern escolar, que estava en poder del seu pare, el químic del mateix nom. Es tracta d'un magnífic quadern on, quan tot just complia els catorze anys, Candel recollia minuciosament les seves reflexions, il·lustrant-les de tal manera que demostren unes bones aptituds pel dibuix i la pintura, que foren el primer somni de qui posteriorment esdevindria un reconegut escriptor.

A la comunicació que Olmos -recentment traspassat- presentà a la trobada d'estudiosos "Els paisatges de Paco Candel" afirmava que "Candel de bon principi redactava magistralment, al mateix temps que embellia qualsevol escrit amb artístiques il·lustracions". Aquesta afirmació es corrobora en analitzar el quadern que la família ha volgut donar per al fons documental que la fundació està reunint amb l'objectiu de crear un centre de documentació i interpretació de l'obra de Candel per a la commemoració del centenari del naixement de l'escriptor.

Olmos i Candel varen compartir l'ensenyament bàsic a l'Escola Parroquial del Port i d'aquella etapa sorgí una amistat que es prolongà durant tota la vida, fins al punt que l'escriptor entregà aquest quadern, pel qual tenia gran estima, al seu amic Ginés, el químic que, sorgit d'un barri popular, l'antic Can Tunis, finalitzà la seva carrera professional dirigint els laboratoris de la important fàbrica tèxtil de La Seda de Barcelona.

Gines Olmos pare.