Genís Sinca presenta "El cavaller Floïd" a la Biblioteca Candel
20/05/2017

Sinca, Gascueña i Laura Cendrós, amb Pere Baltà, president de la Fundació Candel (Foto de Josep Vicens) La presentació a la Biblioteca Candel de la biografia de J. B. Cendrós i Carbonell que ha escrit Genís Sinca sota el títol "El cavaller Floïd" fou una vetllada agradable. Els presents a l'acte s'ho varen passar d'allò més be. Compartien taula Joan Gascueña, que presentà l'acte, l'autor i Laura Cendrós, la filla petita de l'empresari i mecenes cultural, que ha col·laborat aportant dades a la biografia.

Sinca plantejà la presentació com un acte obert, provocant la participació del públic, entre el que hi havia diverses persones que havien col·laborat amb Cendrós o treballat en alguna de les seves empreses, que conservaven un bon record d'aquella relació i podien certificar la passió que el creador de l'afamat massatge per després de l'afaitat sentia pel treball i per la cultura, especialment en la faceta d'anar fent país en el context d'un règim gens favorable a tot el que significava la identitat catalana.

L'autor, tot fent conèixer el seu nou llibre, va establir ponts entre aquest i la biografia que també va escriure de Francesc Candel "La providència es diu Paco", entre la burgesia il·lustrada i el cronista dels altres catalans, tot fent emergir entre els presents un anecdotari inacabable que va generar interès per l'adquisició del llibre, fent que els llibreters Navarro del Passeig de la Zona Franca quasi acabessin els exemplars que els havia subministrat l'editorial Proa.

L’autor de “El cavaller Floïd” conversant durant la signatura de llibres (Foto de Josep Vicens)