Carles Duarte: "Hem de valorar més i millor el Candel literat"
24/11/2016

Carles Duarte, president del CONCA, i Pere Baltà, president de la Fundació Candel, durant la intervenció. A l'acte de lliurament dels Memorial Francesc Candel d'enguany, celebrat a la seu del Col·legi de Periodistes, Carles Duarte, president del Consell Nacional de Cultura i de les Arts (CONCA), reivindicà l'obra literària de Francesc Candel, afirmant que se l'havia valorat més des del vessant social que des del literari, quan l'extensa obra de l'autor demostra que va ser un gran novel·lista.

La declaració del president del CONCA coincideix amb la voluntat de la Fundació Paco Candel expressada en el mateix acte pel seu president, Pere Baltà, en el sentit de recobrar el literat en el moment que, ja finalitzats els actes commemoratius del 50è aniversari d'Els altres catalans, que han divulgat abastament el gran analista social, ara toca rellançar l'obra literària que el projectà també com un gran narrador.

En relació al lliurament dels Memorial Francesc Candel i la tasca de la fundació, us recomanem la lectura de l'article L'ànima de Paco Candel, de Guillem Carreras, a la revista Tornaveu.