VI Premis Francesc Candel, instituïts per la Fundació Carulla per afavorir la integració dels immigrants
13/11/2009

La senyora Montserrat Carulla entregant el Premi Francesc Candel a un dels guardonats El passat 28 d'octubre van ser entregats els VI Premis Francesc Candel, convocats per la Fundació Lluís Carulla. L'acte, que va tenir lloc el dimecres 28 d'octubre al Pati Llimona de Barcelona, fou presidit pel Secretari per a la Immigració de la Generalitat de Catalunya, Oriol Amorós, la Presidenta de la Fundació Lluís Carulla, Montserrat Carulla, i moderat per Carles Duarte, director de la Fundació.

Els premiats d'enguany són: l'Associació Sociocultural Ibn Batuta de Barcelona, pel Taller de famílies al CEIP Drassanes; la Universitat de Girona, pel Projecte Rossinyol, mentoria per a una societat inclusiva; Somni de Mico Produccions de L'Hospitalet de Llobregat, pel documental-ficció Ni fàcil ni difícil i la seva aplicació pedagògica; l'Associació per a la recerca i l'acció comunitària EINA de Salt, pel programa de ràdio El món a Salt, fet per nois i noies del món que viuen a Salt i l'Associació Qâdar de Terrassa, per la col·lecció de llibres Qâdar coeditada amb Abadia Editors.

Els premis -que consten de cinc mencions dotades amb 3.000 euros cadascuna- compten amb el suport de la Secretaria per a la Immigració de la Generalitat de Catalunya i distingeixen entitats i institucions que promoguin i estimulin la integració a la societat catalana de les persones estrangeres immigrades a Catalunya i que afavoreixin el civisme, la convivència, el reconeixement del país, la sensibilització sobre la cultura de la immigració, el contacte entre catalans i immigrants, i una visió positiva de la immigració als mitjans de comunicació.

La senyora Montserrat Carulla entregant el Premi Francesc Candel a un dels guardonatsIntervenció de la Presidenta de la Fundació Carulla