El festival "De Clavé a Candel", portada de la nadala de la fundació
30/12/2015

Set corals i dues bandes de música homenatjant Candel a l'escenari del Barcelona Teatre Musical La Fundació Paco Candel dedica la Nadala d'aquest any a rememorar el festival De Clavé a Candel, homenatge de la cultura popular a l'autor d'Els altres catalans. L'apoteosi final ocupa la portada i la contraportada, mentre que a l'interior es reprodueix una imatge del festival amb més de tres-cents actuants a l'escenari del Barcelona Teatre Musical, interpretant la cantata Si volem canviar el món (música de Jaume Cristau i lletra de Pere Baltà), sota la batuta de Gerard Pastor, director de la Banda Simfònica de Cerdanyola, també amb la participació de la Banda i la coral del Rincón de Ademuz i les societats corals La Lira de Sant Cugat, L'Aliança de la Garriga, L'Esperança d'Arenys de Mar, Joventut Tianenca i la Macrocoral del Baix Llobregat Anoia.

La Nadala també rememora el seixantè aniversari de la publicació de Hay una juventud que aguarda, primer llibre de Candel, parafrasejant un text de l'obra que demostra que l'autor ni podia imaginar la transcendència adquirida, que ha fet sorgir la iniciativa d'aixecar un monument a Els altres catalans, la maqueta del qual -obra del escultor Ferran Soriano- també recull la nadala.

Finalment, es reprodueix un retrat de Francesc Candel, pintat per l'afamat dibuixant Adrià Blasco, donat per Pepita Duran, la seva vídua, que passa a incorporar-se a la pinacoteca d'obres d'art que reuneix la Fundació Paco Candel.

Paco Candel, vist per Adrià Blasco