Col·loqui a L'Hospitalet sobre els altres catalans del segle XXI
08/11/2015

Fotografia que il·lustra la portada del llibre Dins del programa d'activitats impulsades pel grup de teatre Amics d'Alpha63, vinculat al Centre d'Estudis de l'Hospitalet, el dimarts dia 24 de novembre a les 7 de la tarda se celebrarà a la masia de Can Riera de L'Hospitalet un col·loqui sobre els altres catalans del segle XXI. El col·loqui serà presentat per Jaume Miró i conduït per Jaume Botey, professor d'Història de la UAB.

Hi intervindran com a ponents diversos membres de la comunitat d'immigrants instal·lats recentment a Catalunya, la majoria d'ells a L'Hospitalet: Tahir Rafí, secretari general de PAK - Federació d'Espanya; Norma Veliz, equatoriana, de l'Associació Mujeres p'adelante; el cubà Damayanis Laurencio; Hammadou Balde, senegalès, de la cooperativa L'Olivera de Vallbona de les Monges; i el paquistanès Iqbal Chaudhry, de Camino de la paz.

El col·loqui vol recordar que el 2001 Francesc Candel publicà amb Josep Maria Cuenca "Els altres catalans del segle XXI", no defugint -com deia la presentació- la cara més cruel de la situació i plantejant les iniciatives i actituds que fan creïble el repte d'una Catalunya plural i integradora.