El Parlament acull l'acte de cloenda de la commemoració del 50è aniversari de la publicació d''Els altres catalans'
25/02/2015

Joan Pere Viladecans, autor del cartell del 50è aniversari; Pere Baltà, president de la Fundació Candel; Núria de Gispert, Presidenta del Parlament; Andreu Domingo, sotsdirector del CED; i Marianela Adolfo, secretària executiva de la fundació. El Parlament ha acollit aquesta tarda, en un acte presidit per Núria de Gispert, la cloenda dels actes commemoratius del cinquantè aniversari de la publicació d''Els altres catalans', de Francesc Candel, que s'han fet des del gener de l'any passat per tot el país.

La presidenta ha reivindicat la vigència de l'obra i de l'autor, un "autodidacte amb una forta cultura popular, que sempre va tocar de peus a terra, trepitjant el carrer, sobretot allà on hi havia manifestacions d'injustícia", una figura vigent també, ha dit, per als que "volem ser un sol país". En aquest punt ha demanat una Catalunya "on no es trenqui mai la cohesió i on ningú no se senti exclòs o marginat".

També han intervingut el president de la Fundació Paco Candel, Pere Baltà, que ha parlat d'una figura que "va saber cuidar els amics, cuidar la gent humil, crear consciència i arribar més enllà d'on ell va intentar arribar"; Joan-Pere Viladecans, pintor, patró de la fundació i autor del cartell de la commemoració, i Andreu Domingo, sotsdirector del Centre d'Estudis Demogràfics.

A l'acte també hi han assistit, entre d'altres, l'expresident de la Generalitat José Montilla; el secretari primer, Pere Navarro; els diputats Jordi Turull, Meritxell Borràs (CiU), Pere Bosch (ERC), Maurici Lucena (PSC) i Jaume Bosch (ICV-EUiA); el secretari general de la presidència, Jordi Vilajoana, i el president del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts, Carles Duarte.

'Els altres catalans', obra entre el reportatge i l'assaig publicada el 1964, tracta de la forta immigració que va rebre Catalunya entre la postguerra i l'expansió industrial.

Pere Bosch (ERC), Meritxell Borràs i Jordi Turull (CiU), Jordi Vilajoana (secretari del Govern), l'ex president José Montilla, Pere Navarro i Maurici Lucena (PSC) i Jaume Bosch (ICV).