Fotografia d'en Paco Candel i logotip de la Fundaciˇ
Inici La Fundaciˇ Activitat Francisco Candel Paco Candel: Catalunya, un sol poble

» NotÝcies

Emotiu acte de descoberta de la placa dedicada a Francesc Candel
19/11/2014

Davant de la placa dedicada a Candel, Maria Candel, Jordi MartÝ, Pere BaltÓ i └ngels Migueles. (Foto: AgustÝn Forteza Cosmi) La Biblioteca Francesc Candel es va vestir de gala per acollir l'acte de descoberta de la placa dedicada a l'autor d'Els altres catalans, llibre transcendental per a la cohesiˇ de Catalunya com a poble, del qual es commemora el 50Ŕ aniversari de la seva ediciˇ.

La cita va ser en una tarda plujosa, que no va deslluir gens ni mica la presŔncia i l'emociˇ dels assistents, ans el contrari, comptant amb Maria Candel, filla de l'homenatjat, Jordi MartÝ, regidor del Districte Sants-Montju´c, i de Pere BaltÓ, president de la fundaciˇ Paco Candel, entre d'altres.

BaltÓ va ser el primer a prendre la paraula per assenyalar que la descoberta de la placa, tot i ser un dels molts actes d'aquest any de celebracions, no Ús un acte mÚs. Recordant que la biblioteca, dirigida per └ngels Migueles, havia acollit feia tot just una setmana una trobada d'estudiosos que havien decidit demanar un monument a l'obra candeliana, va reblar que l'autor havia millorat la imatge internacional de Barcelona i la vida dels seus conciutadans. En aquest sentit, BaltÓ va concloure que tots els actes de reconeixement a Candel sˇn poca cosa i que la ciutat l'hi ha d'estar molt agra´t.

Per la seva banda, una emocionada Maria Candel va tenir paraules d'agra´ment per a totes les persones i institucions implicades en la descoberta de la placa i va afirmar que el seu pare se'n sentiria molt orgullˇs.

Finalment, MartÝ va recollir les paraules de BaltÓ per dir que Barcelona i el districte faran mÚs coses en reconeixement a Candel, ja que Ús una figura que ja Ús patrimoni de la instituciˇ municipal que representa. L'obra de l'escriptor Ús, a parer del regidor, ben vigent i Ús per aix˛ que el va titllar com a autŔntic referent i figura de paÝs.

D'esquerra a dreta: Pere BaltÓ, Jordi MartÝ, MarÝa Candel i └ngels Migueles. Imatge de la placa dedicada a Francesc Candel a l'exterior de la biblioteca.Banda commemorativa de la placa dedicada a Francesc Candel.En un moment de l'acte Jordi MartÝ parlant amb MarÝa Candel, └ngels Migueles i Pere BaltÓ.

Imatge de la sala on es fa l'acte de descoberta de la placa, plena d'espectaciˇ.

Fundaciˇ Privada Paco Candel - info@fundaciocandel.org - Sobre el web