Es presenta l'auca d'Els altres catalans de Paco Candel a Vic
03/11/2014

La Pilarín, il·lustradora de l'auca d'Els altres catalans, acompanyada de l'autor del text, Joan Vilamala, a la dreta de la imatge, i de Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel, a l'esquerra. La sala Columna de l'Ajuntament de Vic va acollir la presentació solemne de l'auca d'Els altres catalans de Paco Candel il·lustrada per Pilarín Bayés i amb text de Joan Vilamala, editada per la Fundació Candel.

L'acte va comptar amb la presència d'Anna Erra, 1a tinent d'alcalde de l'ajuntament; Antoni Carné, president de l'Ens de l'Associacionisme Cultural Català; Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel; i de l'autor del text, Joan Vilamala.

Anna Erra va donar la benvinguda a la sala noble de l'ajuntament, tot recordant que Vic és una ciutat capdavantera en la lluita per a la integració de tothom i, en aquest sentit, com a sinònim del país de qualitat que es vol. Per a Erra, Candel és una figura del tot actual, que va fer una feina que sumava per un país de tots i millor.

Baltà va fer un recordatori dels darrers actes organitzats per la Fundació que presideix i va destacar que Candel era un producte de la universitat popular, de la xarxa de l'associacionisme, d'on tant va aprendre i que tan bona cobertura li va donar per explicar el seu model d'un sol país. Per Baltà, igual que en l'actualitat, també en temps de l'escriptor existia una voluntat política de fracturar la societat i Candel va lluitar per evitar-ho. El seu èxit, segons Baltà, és que els altres catalans són avui catalans del tot, dels que apareixen en les manifestacions reivindicant amb força.

En aquest sentit, Carné va explicar que l'ADN de les entitats que representa ja incorpora la integració i va reivindicar la importància de la cultura popular com a activitat lúdica per incorporar nouvinguts. Per Carné si la reacció social és tan positiva davant la presència actual de tantes cultures diverses i fins i tot enfrontades és gràcies a la tasca que va fer Candel. Gràcies a persones com ell tenim una societat activa i compromesa socialment, que ens fa forts i cohesionats.

Finalment, Vilamala, va destacar la importància de les auques com a sistema pedagògic de primer ordre i el va reivindicar com a un gènere literari gens fàcil. Per cloure l'acte, va llegir el text de l'auca d'Els altres catalans.

Moment de la presentació de l'auca d'Els altres catalans a l'ajuntament de Vic, amb Anna Erra, primera tinent d'alcalde, Pere Baltà en primer terme, i Antoni Carné, president de l'Ens de l'Associacionisme Cultural Català.Assistents a l'acte de presentació de l'auca d'Els altres catalans de Paco Candel a Vic. Joan Vilamala, autor del text, llegint l'auca davant dels assistents.Assistents a l'acte de presentació de l'auca d'Els altres catalans de Paco Candel a Vic.

El cantant Pep Sala va ser un dels assistents a l'acte de presentació de l'auca.Al final de l'acte, els assistents comentant els actes del 50è aniversari del llibre Els altres catalans.Joan Vilamala, autor del text, llegint l'auca davant dels assistents.