Els premis Francesc Candel distingeixen projectes solidaris basats en la música, el teatre i el contacte amb la natura
29/10/2014

D'esquerra a dreta: Laia Tomàs, membre del jurat; Xavier Bosch, Director General per a la Immigració; Neus Munté, consellera de Benestar i Família; i Montserrat Carulla i Carles Duarte, presidenta i director de la Fundació Lluís Carulla. L'onzena edició dels premis Francesc Candel de la Fundació Lluís Carulla va reconèixer la tasca de les entitats Xamfrà de Barcelona, el Cor Àkan de Girona, l'Escola Mas Masó de Salt, el Taller de Teatre de Tàrrega i Tamut de Tortosa. També van representar un sentit record per l'obra de Francesc Candel a favor de la integració de les persones immigrades, coincidint amb la commemoració del 50è aniversari del llibre Els altres catalans.

L'acte va ser presidit per la consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, acompanyada pel Director General per a la Immigració, Xavier Bosch. També hi van assistir la presidenta i el director de la Fundació Lluís Carulla, Montserrat Carulla i Carles Duarte, respectivament; i Laia Tomàs, en representació del jurat.

Munté, que va situar Candel com a referent de cohesió social, va afirmar que gràcies a projectes com aquest es demostra que la catalana és una societat molt viva, que progressa i que és un sol poble. Bosch, encarregat de presentar l'acte, va destacar que els premis es concedien en un any molt especial, el del 50è aniversari d'Els altres catalans. Duarte va recordar la cultura, l'educació i la societat com els tres eixos d'actuació de la Fundació Lluís Carulla i que, per reforçar el darrer, es va crear l'observatori dels valors, però també els premis Candel, ara fa 10 anys, bàsics en un context de creixement notable de la nova immigració. Finalment Tomàs es va mostrar molt satisfeta per la qualitat dels 52 projectes presentats enguany, que demostren que la pertinença a un país té sentit en funció del futur comú que es vol construir.

L'acte es va cloure amb un emocionant concert del Cor Àkan interpretant, entre d'altres, País petit de Lluís Llach.

Els guardonats

Xamfrà és un projecte de gestió de la diversitat al barri del Raval mitjançant la música i les arts escèniques.

El Cor Àkan està format per gent immigrada de més de vint països de totes les edats, amb dificultats per viure.

El Taller d'estudi assistit a famílies, alumnes, pares i fills, de l'Escola Mas Masó, de Salt, és una iniciativa de cohesió a través de les famílies.

També ha estat distingit el programa de contacte amb la naturalesa Tamunt, de l'Associació per a la Cooperació, la Inserció Social i la Interculturalitat (ACISI) de Tortosa.

I el Taller de teatre que involucra persones d'origen immigrant residents a Tàrrega, projecte que forma part de la Fira de Teatre al Carrer i l'Oficina d'Acció Social i Ciutadania de l'ajuntament d'aquesta localitat.

Els guardons

Els Premis Francesc Candel van ser creats per la Fundació Lluís Carulla amb la finalitat de reconèixer i difondre bones pràctiques en l'àmbit de la integració dels ciutadans catalans d'origen immigrant. Són cinc i estan dotats cadascun amb 3.000 euros.

D'esquerra a dreta: Joana Gardés, companya de Paco Candel; l'escultor Ferran Soriano; i la secretaria executiva de la Fundació Candel, Marianela Adolfo.Aspecte de la sala del Pati Llimona on es va celebrar l'acte.El Cor Àkan de Girona en ple concert cloent l'acte.