El Museu d'Història de Catalunya i la Fundació Paco Candel reten homenatge a l'autor d'Els altres catalans en el cinquantenari de la seva primera edició
27/09/2014

Invitació de l'acte Dijous 9 d'octubre es presenta l'exposició Candel. Els altres catalans al Museu d'Historia de Catalunya.

Organitzada en el marc de la commeració dels 50 anys de la primera edició d'Els altres catalans, l'exposició ret homenatge a la carismàtica figura de Paco Candel, i recorre l'evolució del personatge des de la seva arribada a Barcelona. Com molts altres catalans que aterraren a la ciutat a meitat dels anys 20 i posteriorment als 50 i 60, la família dels Candel s'instal·là als suburbis de la ciutat, fet que marcaria tota la seva trajectòria. I és que el principal valor de l'obra de Francesc Candel va ser la seva mirada crítica des dels ulls d'un immigrant, sacsejant les consciències tant dels autòctons com dels immigrants.

La presentació als mitjans de comunicació tindrà lloc a les 12 hores, al Museu d'Història de Catalunya (Plaça Pau Vila, 3, Barcelona) i comptarà amb la presència del director del Museu d'Història de Catalunya, Jusèp Boya, del president del Fundació Paco Candel, Pere Baltà, i del comissari de l'exposició, l'escriptor Genís Sinca.

L'acte inaugural tindrà lloc a les 19 h al vestíbul del Museu d'Història de Catalunya i comptarà amb la presència del director general d'Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni, Joan Pluma, el gerent de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural, Xavier Arola, el president de la Fundació Paco Candel, Pere Baltà, el director del Museu d'Història de Catalunya, Jusèp Boya, i el comissari de l'exposició, Genís Sinca.

Dossier de premsa