El documental sobre Paco Candel preveu estar enllestit a finals d'any
22/09/2014

De dreta a esquerra: Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel; Jordi Portals i Carles Canet, codirectors del reportatge; i Julio Baños, tresorer de la Fundació, en plena reunió de treball. Un cop enllestida la fase de recopilació d'informació i de testimonis, d'aquí a quinze dies s'iniciarà la gravació del reportatge sobre la vida i l'obra de l'escriptor Paco Candel que, sota el títol provisional de Paco Candel: l'altre català, és previst que Televisió de Catalunya estreni en una data encara per determinar. Aquest serà un dels esdeveniments destacats, juntament amb l'acte solemne al Parlament de Catalunya, que clourà la commemoració del 50è aniversari del llibre Els altres catalans que s'està celebrant aquest 2014.

Carles Canet i Jordi Portals, codirectors del documental que produeix Good Company a través de la seva filial televisiva WonkaFilms, es van reunir amb Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel, i amb amics de l'escriptor com Ginés Olmos i Julio Baños, per acabar d'enllestir els serrells del guió. El documental aportarà material inèdit i comptarà amb testimonis d'excepció com Maria Candel, filla de l'escriptor.

El documental es dividirà en blocs molt clars en què s'explicaran, tibant del fil biogràfic, els orígens valencians de l'escriptor, viatjant fins al seu poble de Casas Altas. Un altre dels moments destacats serà la gestació, publicació i repercussió de l'obra Els altres catalans. També es reivindicarà la figura de l'autor com a gran literat, tapada pel personatge de "la veu dels sense veu"; i, finalment, es coneixerà al Candel persona, la part més intimista i desconeguda.

De dreta a esquerra: Pere Baltà, Julio Baños, Carles Canet, Ginés Olmos -amic d'infantesa de Paco Candel-, i Jordi Portals.